verpoh

verpoh

verpoh

verpoh

verpoh

  • ۰
  • ۰

آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟ به مرور زمان و با افزایش سن، چین و چروک‌های ریز و درشت روی پوست به وجود می‌آیند. این مسئله اجتناب ناپذیر است؛ اما می‌توان با استفاده از یکسری روش‌ها، روند پیری پوست را به تاخیر انداخت و برای مدت بیشتری از داشتن پوستی صاف و جوان لذت برد. 

تزریق بوتاکس روشی است که برای از بین بردن چین و چروک پوست از آن استفاده می‌شود. بیشتر مردم بوتاکس را به عنوان یک روش برای زیبایی و جوانسازی پوست می‌شناسند. در حالی که بوتاکس کاربردهای پزشکی و درمانی هم دارد. در این مقاله می‌خواهیم به سوالات زیر پاسخ دهیم.

- آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟
- آیا بوتاکس باعث چروک بیشتر می شود؟
- آیا بوتاکس باعث پر شدن صورت می شود؟
- آیا بوتاکس باعث افتادگی پلک می شود؟
- آیا بوتاکس باعث روشن شدن پوست می شود؟
- آیا بوتاکس خوب است؟

اگر شما هم علاقمند هستید پاسخ این سوالات را بدانید، با ادامه مقاله همراه ما باشید. بوتاکس در اسلامشهر طرفداران خاص خود را دارد. شما هم می توانید برای رفع چین و چروک پوست خود به کلینیک زیبایی در اسلامشهر مراجعه کنید. 
بوتاکس و رایج ترین کاربردهای آن 
بوتاکس ماده سمی است که از باکتری کلستریدیوم به دست می‌آید. متخصصان زیبایی با رقیق کردن این ماده و تزریق دوز ناچیزی از آن می توانند ماهیچه های صورت را به شکل موقتی فلج کنند. به این ترتیب چین و چروک پوست افراد را در یک بازه زمانی از بین می‌برند. همان طور که گفتیم تزریق بوتاکس فقط جنبه زیبایی ندارد و برای درمان بعضی مشکلات عضلانی یا عصبی هم به کار می‌رود. 

بوتاکس کاربردهای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به از بین بردن خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، چین و چروک چانه، خط اخم و خنده، بالا بردن ابروها، درمان پریدن پلک و انحراف چشم اشاره کرد. البته کاربردهای بوتاکس به این چند مورد محدود نمی‌شود. این ماده برای درمان سردردهای مزمن میگرنی و اسپاسم عضلات صورت و گردن هم به کار می‌رود. با استفاده از آن می‌توان تعریق بیش از حد کف دست‌ها، زیر بغل و... را کاهش داد. همچنین افتادگی گوشه های لب و نوک بینی را درمان کرد.
آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست میشود؟
فواید شگفت‌انگیز بوتاکس موجب شده است تا مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. معمولا کسانی که بوتاکس تزریق می‌کنند، در ابتدا از آثار فوق‌العاده آن شگفت زده می‌شوند و نسبت به تغییرات چهره خود رضایت دارند. اما نگران این مسئله هستند که تزریق مجدد بوتاکس باعث افتادگی پوست آنها شود. 

مطالعاتی که درباره آثار بلند مدت تزریق بوتاکس در نمونه های کوچک با شرایط کنترل شده انجام شده است تناقضاتی را نشان می‌دهند. بنابراین نمی‌توان پاسخ دقیقی به این سوال داد که « آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟ » برای ارائه یک پاسخ جامع نیاز به مطالعات و تحقیقات بیشتری است.

با این وجود به نظر می‌رسد آثار ناشی از تزریق بوتاکس برای مدت کوتاهی باقی می‌مانند و موقتی هستند. در این شرایط، تزریق بوتاکس عوارض طولانی مدتی را در ناحیه موردنظر بر جای نمی‌گذارد. دوز ناچیزی از بوتاکس که تزریق می‌شود، چین و چروک و خطوط عمیق پوستی منطقه موردنظر را از بین می‌برد.

حتی اگر باعث افتادگی پوست یا افتادگی پلک هم شود، این عوارض موقتی خواهند بود و بعد از چند روز رفع می‌شوند. باید توجه داشت که اگر تزریق بوتاکس توسط یک متخصص با تجربه انجام شود، عوارضی مانند افتادگی پوست یا افتادگی پلک رخ نمی‌دهند. چرا که متخصص از دوز مناسبی برای تزریق استفاده می‌کند. 
آیا بوتاکس باعث چروک بیشتر می شود؟
برخی افراد تصور می‌کنند چین و چروک پوست آنها بعد از تزریق بوتاکس بیشتر می‌شود؛ در حالی که اصلا این طور نیست. متخصصان پوست معتقدند برای بهره مندی از آثار طولانی مدت بوتاکس باید تزریق را در بازه زمانی مشخصی تکرار کرد.

معمولا آثار بوتاکس برای 4-3 ماه باقی می‌مانند و بعد از این مدت نیاز به تزریق مجدد است. بعد از گذشت این مدت، آثار بوتاکس محو می‌شوند. این مسئله باعث می‌شود برخی تصور کنند بوتاکس باعث چروک بیشتر می‌شود. در حالی که اگر دفعات بعدی تزریق را انجام ندهند، پوست آنها به حالت اولیه خود بازمی‌گردد. 

به عقیده برخی پزشکان تزریق بوتاکس می‌تواند ارتباط بین اعصاب و ماهیچه را به صورت موقت تضعیف کند. به این ترتیب، چین و چروک‌های دینامیک پوست رفع می‌شوند. البته این اتفاق در صورتی رخ می‌دهد که عملیات تزریق توسط یک متخصص با تجربه انجام شود. با توجه به مواردی که گفتیم وقتی اثر بوتاکس از بین می‌رود، شما پیرتر به نظر نمی‌رسید. 
سخن پایانی درباره اینکه آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟
در این مقاله به سوال « آیا بوتاکس باعث افتادگی پوست می شود؟ » پاسخ دادیم. بوتاکس یک روش پرطرفدار است که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. زنان و مردان زیادی برای زیبایی بیشتر پوست خود اقدام به تزریق بوتاکس می‌کنند. البته متقاضیان بوتاکس با سوالات زیادی مواجه می‌شوند که ممکن است پاسخ آنها را ندانند.

در این مقاله تلاش کردیم پاسخ برخی از این سوالات را ارائه دهیم. اگر شما هم قصد دارید برای رفع چین و چروک و زیبایی بیشتر پوست خود از بوتاکس استفاده کنید، توصیه می‌کنیم برای این کار به متخصص مراجعه کنید. 
https://silverbookco.com/
 

  • ۰۳/۰۱/۱۸
  • nhg nhu

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی