verpoh

verpoh

verpoh

verpoh

verpoh

  • ۰
  • ۰

مشکلات مختلفی وجود دارد که در صورت بروز هر کدام از آنها لازم است به مشاوره قبل از ازدواج مراجعه کرد. مشاوره پیش از ازدواج در واقع زوج درمانی محسوب می شود. هدف از این مشاوره پیش از ازدواج دریافت پاسخ مثبت یا منفیبرای ازدواج از روانشناس مربوطه نیست. بلکه این مشاوره با هدف راهنمایی و کمک برای انتخاب همسر است. روانشناس در مشاوره پیش از ازدواج در سعادت آباد تلاش می ‌کند تا افراد بتوانند نسبت به طرف مقابل خود و وظایف و مسئولیت هایی که در زندگی مشترک دارند آگاهی لازم را به دست آورند. جلسات مشاوره پیش از ازدواج در بیشتر مواقع به صورت زوج برگزار می شوند. بنابراین حضور مرد و زن در کنار یکدیگر در این جلسات ضروری است. البته در برخی مواقع که حضور یکی از طرفین امکانپذیر نباشد، این جلسات ممکن است به صورت فردی نیز برگزار شود. 

 

مشاورهٔ ازدواج چگونه انجام می‌شود؟
 

در جلسات مشاوره پیش از ازدواج روانشناسان برای رسیدن به شناخت کلی از شرایط طرفین، مصاحبه بالینی انجام می ‌دهند. سپس با کمک آزمون های معتبر علمی به ارزیابی و سنجش زوجین خواهند پرداخت. آزمون ها به منظور ارزیابی کردن سلامت روان زوجین انجام می ‌شوند. همچنین در این جلسات و این آزمون ها به شناخت تفاوت‌ ها و ویژگی مشترک زوجین و همچنین احتمال موفقیت آمیز بودن ازدواج پرداخته می شود. با این وجود نمی توان گفت این آزمون ها قطعیت دارند یا روانشناسان با توجه به گفته ‌های زوجین می توانند شناخت جامع و دقیقی از آنها داشته باشند. 

 

مشاور ازدواج چگونه به زوجین کمک می کند؟
 

در جلسات مشاوره ازدواج، روانشناسان ارزیابی و سنجش تفاوت های زیر بنایی شخصیت زوجین را انجام می ‌دهند. در این جلسات زوجین درباره خود و سبک زندگی خانواده و ویژگی های شخصیتی که دارند، سخن خواهند گفت. همچنین آنها معیارهای انتخاب همسر، انتظارات، خطوط قرمز و احساسات خود را با روانشناس در میان می ‌گذارند. روانشناس با کمک این گفته ها و ارزیابی های روانشناختی می تواند از آینده زوجین در صورت ازدواج یک چشم انداز برای آنها ترسیم کند. همچنین در این جلسات روانشناس می ‌تواند میزان موفقیت آمیز بودن ازدواج را ارزیابی کند و زوجین را در رابطه با موانع و چالش‌ های ازدواج آگاه نماید. ولی در مورد اینکه باید ازدواج کنند یا نکنند چیزی به آنها نمی گوید. در واقع روانشناس وظیفه دارد در مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین آگاه سازی های لازم را انجام دهد. این زوجین هستند که برای زندگی مشترک و پایان دادن به رابطه تصمیم نهایی را خواهند گرفت. 

 

آیا انجام مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟
 

ممکن است برخی از افراد مشاوره پیش از ازدواج را جدی تلقی نکنند. انجام دادن مشاوره پیش از ازدواج در واقع یک نیاز اساسی به شمار می آید. زمانی که طرفین هدف مشترک آنها ازدواج باشد، لازم است که در رابطه با هم به شناخت بیشتری برسند. بنابراین در این شرایط باید صبور بوده و منطق را در کنار عشق با هم در نظر بگیرند. آن ها می توانند با مراجعه به یک روانشناس و مشاوره ازدواج به شناخت دقیق تری از یکدیگر برسند. در جلسات مشاوره ازدواج زوجین از باورها، سلیقه ‌ها، اهداف و تفاوت ‌های یکدیگر آگاه می شوند. همچنین آنها می توانند فردی را که برای ازدواج انتخاب کرده اند را بهتر شناسایی کنند. بنابراین متخصص مشاوره ازدواج راهکارهای مناسبی برای شناخت همسر و ارزیابی میزان موفقیت ازدواج در اختیار زوجین می گذارد. 
 

  • ۰۱/۰۱/۲۴
  • nhg nhu

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی