verpoh

verpoh

verpoh

verpoh

verpoh

  • ۰
  • ۰

تفاوت پلای وود قالب بندی با پلای وود داخلی ، اساسی می باشد. پلای وود فرآورده ای چوبی است که می توان از آن در بسیاری از موارد استفاده نمود. از ورق های نازک چوبی با جنس های مختلف تولید می شود. برای ساخت پلای وود این ورقه های نازک را بر روی هم قرار داده و با چسب یا رزین مخصوص توسط فشار به یکدیگر فشرده می شوند. در قالب بندی ساختمان، ساخت مبلمان، کفپوش، صنایع دریایی و هوایی، درب چوبی و … کاربرد دارد.
پلای وود در انواع زیادی تولید می شود که دو نوع قالب بندی (ساختمانی) و داخلی نسبت به مدل های دیگر، کاربرد زیادی دارند. این دو نوع پلای وود دارای تفاوت های اساسی با یکدیگر هستند. اگر به این تفاوت ها توجه نشود، احتمال دارد خسارت های جبران ناپذیری به بار آورد. ما در این مقاله به تفاوت پلای وود قالب بندی با پلای وود داخلی می پردازیم.

پلای وود قالب بندی (ساختمانی)
پلای وود قالب بندی از استحکام و دوام فوق العاده ای برخوردار است و در برابر حرارت و تغییرات آب و هوایی، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. ایستادگی در برابر فشارهای سنگین یکی دیگر از مزایای آن می باشد.
این محصول برای نگه داشتن ماسه ها مانند چسب بسیار قوی عمل می کند. از پلای وود قالب بندی در زمینه های ساختمانی مانند قالب بندی ساختمان، تیرهای چوبی (تیر چوبی H20) و … می توان استفاده نمود. همچنین در ساخت جعبه های چوبی، سطل های زباله، پالت و ساخت مبلمان کاربرد دارد.


پلای وود داخلی
همانطور که از نامش مشخص است، برای کاربردهای داخلی در منازل و اداره ها، گزینه بسیار خوبی می باشد. پلای وود داخلی به خانه ها زیبایی منحصر به فردی می بخشد. زیرا روکش های بسیار شیکی دارد و دارای استحکام بالایی است.
این نوع پلای وود نباید در معرض عناصر فضای باز قرار گیرد. زیرا به سرعت تخریب می شود. پلای وود داخلی، پیچ و میخ را به خوبی در خود نگه می دارد. به همین دلیل عملکرد بهتری از MDF دارد و می توان از آن در ساخت کابینت استفاده نمود.
این محصول در مقابل صدا، عایق است و در ضخامت های متفاوت تولید می شود. پلای وود داخلی در ساخت مبلمان داخلی، سقف، روکش داخلی، درب خانه، پله و … کاربرد دارد.
تفاوت پلای وود قالب بندی با پلای وود داخلی
1- تفاوت اساسی این دو نوع پلای وود مربوط به نوع چسب استفاده شده در ساخت آنها می باشد. برای ساخت پلای وود قالب بندی، از رزین فنل فرمالدهید استفاده می شود. این چسب، یک پیوند چسبی بسیار محکم ایجاد می کند تا با قرارگیری در شرایط مختلف آب و هوایی و تغییرات دما، لایه های چسبیده به هم این پلای وود از یکدیگر جدا نشوند.
اما در ساخت پلای وود داخلی از چسب هایی که بتوانند مصارف داخلی را تامین کنند، استفاده می شود و نیازی به استفاده از رزین هایی که قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند، نیست.

2- پلای وود قالب بندی و داخلی از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند. اما از پلای وود داخلی نمی توان در زمینه های ساختمانی استفاده نمود.

3- ظاهر این دو نوع محصول با یکدیگر متفاوت می باشد. زیبایی ظاهر در ساخت پلای وود قالب بندی اهمیتی ندارد. زیرا برای اهداف مقاومت در برابر رطوبت و دما ساخته می شود.
اما پلای وود داخلی در محیط داخلی خانه ها و اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل در ساخت آن از روکش های زیبا و متنوع استفاده می شود که باعث جذابیت بیشتر پلای وود داخلی گردد.


سخن پایانی
در این مقاله به تفاوت اساسی پلای وود داخلی و قالب بندی اشاره کردیم. اگر قصد خرید انوع پلای وود را دارید به تولید کننده تخته چندلایی در تهران مراجعه نمایید. فروش تخته چندلایی در این مرکز با قیمت مناسب و کیفیت بالا صورت می گیرد.

  • ۰۱/۰۴/۱۳
  • nhg nhu

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی