verpoh

verpoh

verpoh

verpoh

verpoh

  • ۰
  • ۰

نحوه کار بالابر متحرک به این شکل است که قدرت موتور و گیربکس شاسی را به وسیله سیم بکسل جابه جا می کند. بعد از رسیدن بالابر متحرک به طبقه مورد نظر، کف شاسی به میکروسوئیچ برخورد می نماید. به همین دلیل برق موتور به طور کامل قطع و دستگاه متوقف می شود.

کاربرد بالابر متحرک

از بالابر متحرک برای جابه جایی مواد اولیه استفاده می شود. از این بالابر در ساختمان هابرای منتقل کردن افراد هم می توان استفاده نمود. اما اگر بنا باشد یک نفر را با این بالابر حمل کنید، باید از استحکام سیم بکسل، ضریب بالا و ترمزهای قوی تر اطمینان حاصل نمایید. همچنین برای حمل بار بین طبقات مغازه ها و فروشگاه های بزرگ از بالابر متحرک فروشگاهی استفاده می شود. انواع بالابر متحرک در ارتفاع ساختمان ها، کار در خطوط برق، آتش نشانی و ... کاربرد دارد. بالابر متحرک پر فروش ترین نوع بالابر میان بالابر های دیگر است.

ابعاد بالابر متحرک

رایج ترین نوع بالابر متحرک از نوع 300 کیلویی می باشد. ابعاد بالابر متحرک معمولا 90*90 است که این ابعاد بسته محل مورد نظر نصب متفاوت هستند.

اجزای بالابر متحرک

بالابر متحرک از قطعاتی مانند سیم بکسل، الکتروموتور، قرقره، ، گیربکس، شاسی، ناودانی و میکروسوئیچ تشکیل شده است. توان این بالابر بر اساس میزان وزنی که قرار است جابه جا کند مشخص می شود. در ادامه به معرفی اجزای بالابر متحرک می پردازیم.

اجزای بالابر متحرک

• گیربکس

در بالابر متحرک از گیربکس حلزونی تیپ VF استفاده می شود.

 

• الکتروموتور

این قطعه در بالابر متحرک به ظرفیبت حمل بار و ارتفاع آن بستگی دارد. در انتخاب الکتروموتورهای بالابر متحرک سه مولفه مهم تک فاز یا سه فاز بودن موتور، قدرت در بالابر متحرک (2 اسب بخار تا 10 اسب بخار متغیر است) و سرعت یا تعداد دوران رایج (1400 و 3000 دور) مورد توجه قرار می گیرد. الکتروموتور های 3 اسب بخار به صورت تک فاز و سه فاز و الکتروموتورهای بیشتر از 3 اسب بخار، به صورت سه فاز هستند.

 

• شاسی

اصلی ترین قسمت بالابر متحرک، شاشی آن است. شاسی باید از مقاومت و استحکام کافی برخوردار باشد. شاسی طراحی شده برای بالابر متحرک بسته به نیاز مشتری توسط نصاب ماهر طراحی و ساخته می شود.

 

• میکروسوئیچ

این قطعه در انتهای شاسی قرار گرفته است تا از خطرات احتمالی جلوگیری کند. در واقع میکروسوئیچ به عنوان کلید قطع و وصل کار می کند. نقش اصلی آن در بالابر متحرک، افزایش ایمنی دستگاه می باشد.

 

• قرقره

قرقره در این بالابر کار هدایت و جمع کردن سیم بکسل را بر عهده دارد. این قرقره می تواند تا 35 متر سیم بکسل را به دور خود جمع کند.

 

• سیم بکسل

یک نوع طناب فلزی است که در این بالابر برای بلند کردن و جابه جایی بارهای متعدد به کار می رود. سیم بکسل در هر نوع بالابر متحرک ساختار، ضریب انبساط و انعطاف پذیری، طرح و قطر متفاوتی دارد.

 

  • ۰۱/۱۰/۲۷
  • nhg nhu

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی